Citroën DS5 Officielle (2012) - http://citroen.ds5.free.fr/
 
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CTROËN DS5 2012

CITROËN DS5

Citroën DS5 Officielle

Introduction

7/15/2010



Signe des temps et d'un basculement du centre de gravité mondial de l'automobile vers l'Asie, avec son immense marché chinois, Citroën présente sa nouvelle Citroën DS5 au salon de Shanghaï 2011.
Il faut dire que la marque française a beaucoup à se faire pardonner en Chine. Considérant ce pays au même titre que la Russie, l'Iran ou autres pays en développement, Citroën se contentait de vendre aux Chinois des ZX à peine restylées, ou des véhicules dépassés, alors que ses concurrents allemands vendaient comme des petits pains leurs dernières productions.
L'image de marque de Citroën est donc peu reluisante (on passera de plus sur l'image générale de la France en Chine, qui s'est quelque peu dégradée récemment). Un geste fort pour améliorer la situation a donc été lancé par Citroën: présenter un véhicule innovant en avant-première sur le sol chinois, et le faire construire sur place.
40% de la production de Citroën DS5, au positionnement plus haut de gamme, sera réalisée en Chine (coopération avec un constructeur chinois).

De plus, cette Citroën DS5 sera un véhicule hybride, inaugurant le nouveau système Hybrid4 de Citroën: hybridation moteur thermique-électrique (diesel ou essence,manifestement), fonctionnement 100% électrique possible, vraie 4 roues motrices (entraînement des roues arrière par le moteur électrique). Dans le contexte actuel, apparaître comme 'écologique' est fondamental en Chine: de gros efforts sont réalisés pour augmenter significativement la part des véhicules 'propres'.

En France, la Citroën DS5, qui repose sur une plate-forme de C4 et non de C5, sera assemblée dans les usines Peugeot de Sochaux, qui maîtrise la production de véhicules hybrides Hybrid4 (comme la Peugeot 3008).
Cette motorisation hybride diesel délivre 200ch au total, et permet de fonctionner en mode 100% électrique (propulsion par les roues arrière), 4x4 (avant: thermique ; arrière: électrique), ou en 2 roues motrices uniquement avec des aides électriques à l'accélération.
Les rejets de CO2 sur cycle normalisé sont limités à 99 gCO2/km. Une belle performance, à relativiser un peu car ce cycle de roulage normalisé n'est pas complètement représentatif des trajets usuels de tous les passagers.

Design Extérieur


Découvrez le magnifique design extérieur de la Citroën DS5, un clin d'œil au concept-car C-Sportlounge… un coupé monospace, bien plus convaincant et abouti que le Renault Avantime.


Découvrez le magnifique design extérieur de la Citroën DS5, un clin d'œil au concept-car C-Sportlounge… un coupé monospace, bien plus convaincant et abouti que le Renault Avantime.





Intérieur


Présentation de l'intérieur de la Citroën DS5. Intérieur soigné et technologique, intégrant un système d'affichage tête haute (HUD).


Présentation de l'intérieur de la Citroën DS5. Intérieur soigné et technologique, intégrant un système d'affichage tête haute (HUD).





Jantes








Style Intérieur








PRESS RELEASE: CITROËN DS5

DARING, RADICAL & ASSERTIVE - CITROËN REVEALS DS5 IN SHANGHAI

Citroën has revealed the eagerly anticipated third model in its innovative and distinctive DS line: DS5. Designed to express the full extent of Citroën's ‘Créative Technologie', DS5 combines ground-breaking style, rewarding driving dynamics and exceptional refinement with innovative engineering solutions.

DS5 is the first Citroën model to feature HYbrid4 diesel hybrid technology, providing enhanced performance and class leading environmental credentials. The advanced HYbrid4 system delivers 200bhp; four-wheel drive capability; emission-free electric power for the city; and an acceleration boost function for the open road - with total CO2 emissions of just 99g/km.

The DS line has already redefined expectations in the supermini segment with DS3, and combines the style of a coupé and the flexibility of a five-door hatchback with DS4. Progressing to the executive segment, DS5 targets customers looking for a truly bold and assertive car with a resolutely modern approach to vehicle design.

Based on the futuristic and magical C-SportLounge concept, DS5 bringstrue technological innovation to its class.

The dynamic exterior reflects a modern expression of status and promises enhanced driving pleasure. Flowing lines, a sleek profile and muscular wheel arches - which wrap themselves around the large (16" to 19") alloy wheels - give DS5 an undoubted air of refined confidence.

The assertive front end instantly identifies DS5 as a member of the DS family. There is an oversized air intake, a large chrome-finished grille housing the chevrons and a new LED light signature. A distinguishing feature, DS5 boasts chrome-finished ‘sabre' inserts stretching from the top of each headlamp to the windscreen.

The rear design takes DS5's on-road presence to yet another level. The car stands firmly on wide tracks, emphasised by two tail pipes built into the rear bumper and highlighted by a rear signature featuring six light guides.

Citroën DS5 is equally charismatic inside, with a remarkable cabin fully consistent with the exterior styling. The driver-focused cockpit features a coupé-like driving position with a near-vertical steering wheel and a wide central console. DS5 instantly fires the imagination. An array of buttons, switches, scroll wheels and toggles are grouped on two central consoles, one low down and one above the driver's head, ‘pilot-style'. A simple push on the START button brings the interior to life. The colour Head-Up Display projects essential information into the driver's line of sight and the ambient lighting bathes the cockpit in a heady mix of red and white.

Most importantly, DS5 benefits from Citroën's expertise in quality and refinement. Each detail has been carefully considered, with premium materials such as fine-grain Club leather and exclusive designs like the ‘watchstrap' seat upholstery - a signature touch of the DS line that is unique to the market.

Reconciling fun at the wheel with comfort and practicality, DS5 opens up new horizons with pioneering architecture, including:

A sleek, compact body (4.52m long, 1.85m wide) and a driving position worthy of a Gran Turismo coupé.
A roomy boot (up to 465 litres VDA) reminiscent of a Sportwagon.
Five real seats, four doors and all the access and modularity of a hatchback.
For its motor show debut in Shanghai, DS5 appears in a one-off livery as the Citroën DS5 White Pearl. The cabin features ebony-coloured full-grain leather, contrasting subtly with silver-flecked overstitching. Interior detailing includes decorative inserts in Markassa ebony and a highly reflective fascia, created by applying several layers of lacquer. DS5 White Pearl also sports specially designed 20-inch alloy wheels.